Vi har nu tagit fram en utrustning som troligen är marknadens snabbaste och enklaste system att använda när det gäller repborttagning på glas.
Detta nya system heter – Formula X.
Här ser vi en ganska vanlig syn. Bakrutor slits lätt av smuts, damm och sand vid användning av torkarna bak.
Med vår nya utrustning hjälpte vi denna kund på mindre en 1 timme!
Formula X kit för borttagning av repor på glas!
Vi har gjort det enklare och snabbare än någonsin!
30 minuters arbete för att ta bort alla repor på en hel bakruta är inte helt omöjligt att klarar av.
Kan du polera med maskin på en billack så kan du slipa och polera glas med detta system.
Bakgrund – Det finns ett flertal system som används idag. Vi har testat de flesta men har aldrig upplevt dem leva upp till de resultat som vi förväntat oss och velat uppnå. De tar ofta tid och en hel del jobb för att uppnå ett fullgott resultat. En del har även byggt in kylningslösningar i utrustningen vilket både kostar mer pengar och blir mer kladd utav.
Därför har vi testat oss fram och kombinerat ihop en ny utrustning och metod. Det har tagit tid eftersom vi hela tiden jobbat med att förbättra och förfina metoden i flera steg.
Vi har valt att låter våra kunder själv välja vilken prisnivå de vill starta med.
Du kan börja med Formula X start kit med hjälp av om ni redan har en polermaskin eller väljer att köpa en egen billigare variant av poleringsmaskin.
Väljer ni vår polermaskin och vår verktygsväska kommer ni direkt upp på vårt PRO-Kit
Som sista alternativ väljer ni även med vårt dammsugarkit som ger er en dammfri slipning där ni skyddar er personal och er själva från att andas in det farliga glasdammet i era lungor.
Oavsett vart ni börjar, med lite träning blir det snabbt väldigt fina slutresultat. Faktiskt så bra att de flesta upplever gamla glas blir som nya.
Vi rekommenderar er, slipa eller polera inte repor som är i siktfältet på bilrutor. Detta beror på att även vid enklare poleringar avverkas lite material från glaset och ger en knappt märkbar optisk brytning, men vid långfärd kan dessa små brytningar upplevas mycket besvärande.
Vårt bästa exempel är när vi tog bort repor åt en kund på en vindruta med ett amerikanskt system där leverantören bedyrade att inga brytningsfel existerade efter bearbetning. Arbetet tog lite tid men resultatet blev perfekt. Kunden var helt nöjd och kunde inte se var repan ens varit.
Några dagar senare kommer kunden tillbaka och klagar på att denne mådde illa vid bilkörning. Rutan byttes och problemen var borta. Så trots att man inte ser synliga brytningar så kan de ändå finnas där och just direkt i siktfältet ber vi därför att inte utföra dessa arbeten.
Bilar, bussar, båtar, skyltfönster och glasdiskar är några av de glas vi kan restaurera med vår metod.
Det spelar ingen roll om det är vanligt fönsterglas, härdat glas eller laminerat glas.
Graffiti poleras lätt bort.
Efter demonstration med ett bussbolag
Denna kund hade aldrig tidigare jobbat med att ta bort glasrepor. Efter en snabb demonstration prövade kunden själv att pröva använda utrustningen. Bilderna är talande hur snabbt och enkelt systemet är att lära sig.
Vi jobbar med en högkvalitativ rundpolerande polermaskin som är vanligt förekommande vid bilpolering.
Vi jobbar med ett lågt varvtal. Slipplattan är medelmjuk och anpassar sig enkelt till underlaget oavsett om du är lite novis hur du ska hålla vinkel med maskinen mot underlaget.
Detta bussbolag har tidigare jobbat med ett amerikanskt repborttagningssystem där maskinen dels gick på höga varvtal, det resulterade att maskinen kastade ut och var svårbalanserad. För att kunna hantera den maskinen krävdes det mycket träning för att ens ha en chans att lyckas med arbetet.
Nu gick det snabbt och enkelt att hantera maskinen och med vår unika sammansättning av glaspolishen polerade de upp ytan på rekordtid.